donderdag 13 februari 2014

Inspiratie

Hee! Iedereen heeft wel eens een beetje inspiratie nodig toch? Soms heb je gewoon een klein beetje inspiratie nodig, zodat je gemotiveerd wordt om je doel te bereiken. Vandaag schrijf ik over wat mij inspireert en waar ik mijn motivatie uit kan halen. Ik kan bijvoorbeeld mijn inspiratie uit quotes of uit foto's halen. Klik op verder lezen, als je hierover meer wilt weten.


















Dit is een quote van Buddha, You got to love buddha! Deze quote heeft me echt geïnspireerd, vandaar dat ik de quote op mijn eigen foto heb geschreven. Ik vind dat de quote vanzelfsprekend is. Veel mensen, waaronder ik, denken gewoon te veel na over vroeger of over de toekomst. Soms denk ik wel eens na over gebeurtenissen wat ik bijvoorbeeld anders had kunnen doen, maar wat ik vooral doe is denken over de toekomst. En waarom eigenlijk? De toekomst is nog ver weg en eigenlijk moet ik me zelf meer gaan concentreren op wat er nu om me heen gebeurd. Ik ben bijvoorbeeld bezig met mijn examens af te leggen van mijn MBO niveau vier. Ik ben volgend jaar februari klaar, maar als nog denk ik nu al veel te veel na over HBO of waar ik in die tussen half jaar ga werken. Ik moet me bijvoorbeeld meer bezig houden met mijn examen, eerst zien of ik het wel ga halen.


















Deze foto heb ik ook gemaakt met mijn camera. Alle foto's die ik maak worden trouwens gemaakt met mijn camera. Hier heb ik ook al een artikel over geschreven. Ik ging een keer de honden uit laten in het park en toen bleven de vogels maar rond vliegen. Ik heb gelukkig bijna altijd mijn camera bij me, waardoor ik gelijk een foto kon maken. De foto vond ik persoonlijk erg mooi en inspirerend, maar de tekst erin maakt het toch net wat meer af. De tekst er in zegt eigenlijk al genoeg toch? Als je het nooit probeert, zal je het ook nooit weten. Soms moet ik gewoon meer doen, in plaats van weken er over na denken. Ik hoor in mijn hoofd mijn moeder nu zeggen: Kelly soms moet je eerst na denken, in plaats van dingen gelijk doen. Hier heeft ze natuurlijk ook wel gelijk in, bijvoorbeeld met shoppen of met dingen zeggen. Ik ben namelijk best wel een flapuit haha, ik zeg alles dat ik denk. Dit kan positief zijn, maar helaas soms ook wel negatief. Toch vind ik dat de tekst ook wel weer gelijk heeft. Ik denk dat je er gewoon een balans in moet zien te vinden.



















Wauw, wat een mooie foto he? Natuurlijk heb ik deze foto niet zelf gemaakt, want ik ben nog nooit in Parijs geweest.. Erg jammer vind ik, maar de foto vind ik wel heel erg mooi. Deze foto heb ik dus gewoon van internet ! Maar hiermee wil ik zeggen, dat foto's maken en foto's zien mij heel erg inspireren. Waarom? dat kan ik eigenlijk niet zo goed beschrijven. Ik kijk naar een foto en dan denk ik, wauw wat een mooie foto, daarna ga ik kijken hoe de foto gemaakt kan zijn. Waar de foto scherp is en waar de foto minder scherp is. Je kan dus ook wel zeggen, dat foto's maken een hobby van me is.


















Uit eindelijk zal alles over gaan. Wat weet ik er eigenlijk van? Ik ben pas negentien, maar toch heb ik in mijn korte levensjaren al wel wat kleine dingetjes meegemaakt. Zo ben ik bijvoorbeeld op de middelbare in de derde leerjaar blijven zitten. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik hoorde, dat ik absoluut niet over mocht gaan. Ik werd boos, maar ook echt verdrietig. De meeste leerlingen zien zulke dingen wel aankomen, vanwege hun cijfers nou ik helaas niet. Je mocht niet over gaan als je 2.0 onvoldoende punten had en ik had 1.7 onvoldoende punten, maar helaas had mijn school ook een regel voor afwezigheid. Ik was dat jaar echt belachelijk veel afwezig geweest, eigen schuld dus. Zo zie ik dat nu ook, want ondanks hoe ik me voelde ben ik daardoor wel beter af. Ik ging toen naar een andere school het jaar over doen en vanaf daar ging eigenlijk alles goed. Cijfer bleven erg goed, haalde mijn examens gemakkelijk en begon aan mijn MBO. In de tussen tijd ook allemaal leuke mensen ontmoet, waarbij sommige echt goede vrienden zijn geworden. Zo zie ik, dat alles opgevend moment wel over zal gaan. In ieder geval, ga je het minder erg vinden.


















En dan kom ik alweer bij het laatste aan, wat ik tot nu toe kan bedenken dat mij echt kan inspireren. Wanneer ik in het buitenland, wordt ik gewoon enorm geïnspireerd. Natuurlijk door de foto's die ik kan maken, maar ook door de nieuwe cultuur, het warme weer, het eten, enzovoort. Eigenlijk, wie heeft dat nou niet? Je zal nu misschien denken, dat ik ook al verschillende landen gezien heb. Dat is helaas niet zo. Vaak herhalen we in de vakantie het zelfde land, maar ik ben voor de zonvakanties alleen nog maar in Turkije en Spanje geweest. Voor andere vakanties voor bijvoorbeeld om te skiën of gewoon een midweekje weg ben ik naar Duitsland en België geweest. Eigenlijk nog niet veel gezien, maar deze vakantie ga ik waarschijnlijk naar Italië. Daar wil ik echt graag heen en ben ook benieuwd, wat ik daar allemaal zal gaan zien. Dit is nog niet zeker hoor even kijken hoe het loopt.

Een reactie mag altijd en tips en tops zijn natuurlijk welkom!

X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten