dinsdag 28 januari 2014

Time to see a movie

Ik kijk graag naar films en het liefst kijk ik elke dag wel een film, maar dit gaat natuurlijk niet. Het leek mij leuk om te schrijven over de films waar ik naar toe geweest bent. Dit is dus eigenlijk mijn film review. Ik kijk minimaal elke week wel een film thuis, voor al op mijn luie zondag! Ik ga ook regelmatig naar de bioscoop. Afgelopen december en nu in januari ben ik wel erg vaak naar de bioscoop gegaan. Ik denk eigenlijk wel elke week, soms wel twee keer per week. ! Ik kan zo vaak naar de bioscoop gaan, omdat ik erg niet of heel weinig voor hoeft te betalen.















Unlimited Pathé
Ik heb namelijk een unlimited pas van Pathé. Ik vind dat zo'n pas voordelen heeft, maar ook nadelen heeft. Ik kan natuurlijk gratis naar de film toe en dat is een groot voordeel, vooral omdat ik graag naar films kijk. Ik moet alleen wel betalen wanneer ik naar een 3D of naar een IMAX film wil gaan. Bij alle twee moet je dan een toeslag betalen. Bij IMAX is het vijf euro en bij de 3D film wel minder, maar ik weet niet precies hoeveel. Je moet natuurlijk ook voor de 3D bril betalen, maar de bril kan je daarna weer naar andere films mee nemen. Ik merk tegenwoordig dat je steeds minder vaak kan kiezen, naar wat voor soort film je wilt gaan. Je wordt dus steeds vaker verplicht om de extra toeslag te betalen. Ik woon in spijkenisse, waardoor ik ook steeds naar rotterdam moet reizen. Dit vind ik door de weeks niet erg, omdat ik dan gratis kan reizen met mijn studenten OV. In het weekend moet ik dan wel betalen, waardoor dit weer een nadeel voor mij is. Wanneer je eten en drinken in de bioscoop zelf haalt, krijg je tien procent korting. Dit is natuurlijk wel weer een voordeel.


















Caching Fire:
Catching Fire is een Amerikaanse sciencefictionfilm uit 2013, gebaseerd op het gelijknamige boek van Suzanne Collins. Het is de tweede film in de Hongerspelentrilogie en de opvolger van The Hunger Games uit 2012.

Wauw, wauw, wauw! Wat hebben hun deze film goed gemaakt zeg! De film begon eigenlijk waar het de vorige deel gestopt was  en ik zat meteen voor de film. Ik vond het vorige deel al goed, maar het werd gewoon steeds beter! Ik zat ook volledig in de film en de dingen dat voor mij in het vorige deel nog een beetje onduidelijk was, werd nu nog meer toegelicht. Ik vind dat je voor al in dit deel de relatie tussen Peeta en Kadniss ziet ontwikkeling. Na de film ben ik informatie gaan op zoeken over het volgende deel en toen kwam ik er achter dat het volgende deel in twee delen verfilmd word. Op dat moment baalde ik zo erg, omdat je dan twee jaar moet wachten tot je het einde van de film heb gezien. Vandaar dat ik ben begonnen met het eerste deel van de boeken te lezen en ik moet er bij zeggen, dat het lezen van het boek nog steeds erg leuk is. Ondanks dat ik de film al heb gezien. De film is zeker om aan te raden.





The hobbit the desolation of smaug:
Bilbo Balings gaat samen met dertien dwergen verder op reis om het koninkrijk Erebor terug te veroveren van de draak Smaug. Hiervoor moeten ze door het gevaarlijke Demsterwold, waar reusachtige spinnen huizen, en nog veel meer gevaren hen opwachten. Ondertussen betreedt de tovenaar Gandalf het duistere Dol Guldur, waar een
geestenbezweerder huist.

Ik weet niet wat ik heb met Lord of the ring, maar ik heb alle delen gezien en ik vond alle delen even geweldig. Toen het eerste deel uit kwam ging ik er gelijk naar toe en ik was er erg enthousiast van geworden, wel jammer dat je dan weer een jaar moet wachten tot het volgende deel er is. Het tweede deel van The Hobbit kwam afgelopen december in de bioscoop en ik ging er ook weer snel heen. Ik was weer zo enthousiast van de film. Ik de film van het begin tot het einde goed en ik vind het ook altijd kwam bij zulke film hoe de verhaallijn verder ontwikkeld. Er gebeurde dingen in de film, die ik totaal niet verwachtte. Wat ik ook knap vind is dat de film best lang duurd, maar er was geen seconde dat mijn aandacht weg was. Ik vind deze film zeker om aan te raden, maar dan moet je wel natuurlijk het andere deel gezien hebben!


 














Bro's Before Ho's:
De broers en beste vrienden Max (Tim Haars, New Kids) en Jules (Daniël Arends) hebben een leven waar iedere man van droomt: Blowen, zuipen en zoveel mogelijk meisjes versieren. Ze hebben allebei geen zin in een relatie, totdat ze verliefd worden op hetzelfde meisje.

Woow, dit had ik niet verwacht zeg! Samen met twee vriendinnen kregen wij op een maandag te horen, dat we de volgende dag vrij zouden zijn. We vonden dat we onze maadag avond goed op moesten vullen, omdat we de dinsdag toch vrij waren en wij besloten om naar de film toe te gaan. Zoveel films draaien er helaas niet op een maandag avond, waardoor we naar Bro's Before Ho's gingen. Ondanks dat ik alleen maar positieve verhalen over de film had gehoord, had ik echt totaal niks verwacht. Ik had het mis, de film was erg leuk. De film had opzich een leuke verhaal lijn en het verhaal was wel erg grappig. De film is zeker om aan te raden!





The wolf of wall street:
The Wolf of Wall Street is een Amerikaanse misdaadkomedie uit 2013 van regisseur Martin Scorsese. De biografische film is gebaseerd op de gelijknamige memoires van beursmakelaar Jordan Belfort. In januari 2014 won hoofdrolspeler Leonardo DiCaprio een Golden Globe voor zijn vertolking.

Misschien kwam het, omdat ik hele hoge verwachten van deze film had, maar wat een tegenvaller was de film! Dit vond ik erg vreem, omdat ik zo veel goede verhalen over de film had gehoord. De film duurde te lang, ik moest heel nodig naar de wc, ik kon me aandacht er niet bijhouden en iemand naast mij zat continu met zijn mobiel, ondanks dat ik had gevraagd of hij zijn mobiel weg wou doen. Al deze dingen spelen natuurlijk ook een rol bij het feit dat ik de film een ernorme tegenvaller vond, maar de film was gewoon niks voor mij. De film ging heel erg over drugs, sex en ik vond alles erg overdreven lijken. Af en toe kreeg je een voice over van Leonardo Dicaprio, omdat hij eigenlijk het verhaal verteld, maar soms ging hij ook in de camera als het waren tegen je praten. Hier hou ik ook niet echt van. Niet alles van de film was een tegenvaller, want er zaten ook leuke stukken in. Ik vind alleen dat de film niet echt aan te raden is!

















Jack Ryan: Shadow Recruit:
Jack Ryan is in deze film een jonge analist bij de CIA. Hij raakt betrokken bij een complot voor een terroristische aanslag van Rusland op de economie van de Verenigde Staten. Hij moet dit laten mislukken

Ik hou van film met actie, maar toch een vleugje romantiek. Dit was precies zo'n soort film, dus ik vond de film natuurlijk erg goed. Wat ik ook erg leuk aan de film vond was dat Chris Pine erin speelde. Ik vind Chris Pine een leuke en knappe acteur! De film had een goede opbouw en was erg leuk om naar te kijken. We zaten alleen in een vreselijke zaal, omdat de stoelen te dicht op elkaar zaten. Je moest ook te ver naar beneden kijken om alles van het beeld te zien, waardoor ik elke keer tegen de achter hoofd van een vrouw aan zat te kijken. Door dit kon ik ook de tekst niet lezen, maar gelukkig kon ik alles wel gewoon verstaan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten