vrijdag 27 december 2013

Kerstmarkt in Duitsland.

December is voor mij een hele drukke gezellige maand, vol met verjaardagen en feestdagen. Ondanks alle drukte vind ik december altijd erg gezellig. De twee kerstdagen gingen helaas weer te snel voorbij, maar ik ben wel erg verwend! Nu richting nieuwjaarsdag en dan zitten we alweer in 2014!




























Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn vriend en zijn familie naar Duitsland gegaan, om daar verschillende kerstmarkten te bezoeken en ook nog eens om een beetje kerst in kopen te doen. We reden om kwart over 8 in de ochtend weg, we zaten om 12 uur in een restaurantje warme chocolade melk met slagroom te drinken en we reden rond half 8 pas weer naar huis toe. Het is 3 uur ongeveer rijden, dus ik was pas om half 11 thuis. Een lang, maar leuk dagje! En toen ik thuis was gekomen, was mijn bestelling van eyesfacelipes ook binnen gekomen, die nog even snel kon uitpakken.



















We zijn naar Keulen gegaan. Ik wist niet wat ik moest verwachten, omdat ik nog nooit in Keulen was geweest, maar ik had niet verwacht dat Keulen zo groot was. We hebben op drie kerstmarkten rond gelopen en verder zijn we de winkels ingedoken. We konden niet in alle winkels kijken, waar we in wouden door de drukte. Door dat er veel rijen stonden, duurde het lang voor je in winkel in en uit was.



















De kerstmarkten waren erg leuk en gezellig. Wel vond ik dat op bijna alle drie de kerstmarkten er veel te veel eet kraampjes waren en te weinig kraampjes waarbij je leuke en aparte spulletjes kon kopen. Toch waren de overdreven vele eet kraampjes niet overbodig, want overal waar je liep waren er wel mensen wat aan het eten of aan het drinken. Bovendien draait daar kerst ook wel een beetje om. Ik moet er ook maar niet aan denken, over wat ik de afgelopen twee dagen allemaal gegeten heb. Eerste kerstdag heb ik uitgebreid ontbeten en heb ik gezellig gegourmet bij mijn schoonfamilie. Tweede kerstdag heb ik uitgebreid ontbeten bij mij thuis en vervolgens weer bij mijn schoonfamilie allemaal verschillende dingen gegeten.




















Het was heel erg druk op de kerstmarkten en in de winkels. Dat was erg jammer, omdat overal rijen waren en door dit hebben we denk ik tot minder gekocht. Ik heb namelijk alleen maar een lipstick en een oogschaduw gekocht, waar ik wel heel blij mee ben! Ik had over de oogschaduw wel eens een keer wat gelezen en sinds die wou ik de oogschaduw hebben, maar de oogschaduw werd alleen verkocht in Duitsland bij de DM. Ik heb twee keer moeten vragen, waar precies de DM zat, maar uit eindelijk had ik toch de DM gevonden en kon ik mijn oogschaduw af gaan rekenen. Ondanks de drukte was ik blij dat ik mijn camera mee genomen had. Zo bleef ik af en toe even stil staan om een foto te kunnen maken, zoals de foto hier boven. Ik vind de foto leuk en bijzonder, doordat je allemaal mensen ziet tot ver acht in de foto, maar vooral vanwege het meisje op de schouders van de man. Alle mensen zijn namelijk donker gekleed en hebben bijna geen kleur in hun kleding, behalve dat kleine meisje.

 

 
 
En als laatste een bijna kleurloze foto, dat ik erg grauw vind. Ondanks dat vind ik de foto toch erg leuk geworden, omdat de wolken echt vorm hebben. De wolken worden ook aan het einde van de foto veel lichter en ik vind de overgang op de foto leuk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten