maandag 21 oktober 2013

Eindelijk!

Ik ben al ongeveer vijf jaar lang aan het zeuren, dat ik een camera wil. Ik wou dan niet een compact camera, maar een spiegelreflex camera. Ik twijfelde vijf jaar lang, vanwege twee redenen:
- Een camera is erg duur en er komt veel bij kijken
- Ik vond de camera's altijd erg groot
Na een lange tijd zoeken, had ik de perfecte camera voor mij gevonden. Na dat ik in oktober 19 ben geworden, had ik van mijn verjaardags geld de camera kunnen kopen, die ik wou. Ik ben er erg blij mee!

Ik heb de camera pas een weekje, waardoor ik vandaag op mijn luie zondag een paar foto's ben gaan maken. Ik merkte al gauw, dat er veel bij een foto maken kwam kijken. Je kan namelijk kiezen om een standaard foto te maken. Hierbij zorgt je camera zelf voor de belichting enzovoort, maar je kan dit ook zelf doen. Hierbij moet je de ISO, de diafragma en de sluitertijd aanpassen. Dit vond ik zelf erg lastig, maar ik heb er al wel een beetje wat van kunnen leren vandaag.



















Dit is mijn Samung 1000. Ik wou deze camera eigenlijk in het wit, maar deze moest de winkel dan eerst bestellen. Ik vond de camera in het zwart ook erg mooi en besloot toen om mijn camera in het zwart te kopen. Zo kon ik de camera gelijk mee naar huis nemen.


















Ik probeerde de foto mooi te krijgen, door de instellingen te veranderen. Uit eindelijk had ik de mooiste foto toch met een automatische instelling gekregen. Nu stond mijn camera op de instelling 'landschap'.
 



 


















Ik ben doordeweeks erg laat thuis in verband met stage en school, hierdoor kon ik nog geen foto's buiten in het licht maken, waardoor ik foto's binnen ging maken. Ik maakte foto's van mijn make-up, zodat ik kon oefenen met de instellingen van mijn camera. De blush die ik gefotografeerd heb is een blush van MAC. De blush heet 'Breath of plum'. Dit is mijn favoriete blush. Het is een mooie zachte roze blush.


















Ik heb een hele middag foto's gemaakt en dit is de enigste foto, waarbij ik precies kreeg wat ik wou! Ik wou dat de rode bessen op de foto er uit sprongen en na een paar keer proberen, lukte dit gelukkig.


















Voor mijn verjaardag had ik allemaal verschillende kleuren nagellak gevraagd. Ik kreeg toen een paar potjes van het merk PURE en ik ben hier erg blij mee. Deze nagellakjes kan je kopen bij de Douglas. De nagellak blijft best lang op je nagels zitten, dus de potjes zijn zeker om aan te raden! Ik vind de nagellakjes ook erg cute er uit zien, doordat ze zo klein zijn. Ik vind het trouwens ook erg fijn, dat de potjes wat kleiner zijn. Ik heb namelijk best veel nagellak potjes en doordat ik altijd een nagellakje één keer gebruik en daarna een lange tijd niet meer, drogen de nagelakjes vaak uit.

Na vijf jaar lang zeuren en twijfelen heb ik dus een camera gekocht! Het leek mij erg zonde als ik dan niks met de foto's zou doen, waardoor ik bedacht om een blog te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten